avatar Ten blog rowerowy prowadzi avacs z miasteczka Katowice. Mam przejechane 8052.86 kilometrów w tym 1407.87 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.56 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy avacs.bikestats.pl

DP

Czwartek, 20 marca 2014 · dodano: 20.03.2014 | Komentarze 0

23. DPOD

Wtorek, 18 marca 2014 · dodano: 18.03.2014 | Komentarze 2

Standardową drogą do pracy a po konsultacji telefonicznej z Marcinem i Adamem objazdem na Zagórze i z tamtąd gdzieś w okolice Centrum SC i spotkanie klubowe Cyklozy choć członkiem nie jestem ale jak już miałem okazje to wpadłem

22. 2x DPD

Sobota, 15 marca 2014 · dodano: 15.03.2014 | Komentarze 1

Standardowe dojazdy do pracy i lekko zaginane powroty z powodu marznących palcy u stóp.

21. dpd

Czwartek, 13 marca 2014 · dodano: 13.03.2014 | Komentarze 0

20. DP mały objazd D

Środa, 12 marca 2014 · dodano: 12.03.2014 | Komentarze 0

19. DPD+zakupy+załawianie+wyrównanie liczników

Wtorek, 11 marca 2014 · dodano: 11.03.2014 | Komentarze 2

Więc jest to wpis z jazdy plus wyrównanie licznika z roweru z tym na BS. Do pracy i powrót wyszło ok 25km. Dziś prawie 14 w tym załatwiłem pocztę i kupiłem nowy kask i chwyty. Kask to sprawdzony już model UVEX Xenova. Miałem taki ale pękł 1 lutego. Ten jest jego następcą. Reszta to wyrównanie. Jakiś wpis mi umknął i nie dodałem i stąd ta rozbieżność.

18. Goczałkowice

Sobota, 1 marca 2014 · dodano: 01.03.2014 | Komentarze 0

Pomysł narodził się w czwartek. Tak więc o 9 czekam na Muchowcu na Adama i tych których za sobą przyciągnie. Przyjeżdża tylko on z Dominem. Domino poprawia zacisk hamulca tylnego bo coś mu trze. Okazuje się że zaczyna hamować sprężynką a z klocków została sama blacha. Na początek kierujemy się na Kostuchnę na hałdę aby zobaczyć góry. Potem czarnym szlakiem Lędzińskim dojeżdżamy do Zarzecza a z tamtąd na Tychy dokładniej Paprocany. Wprowadzam ich jak VIPów głównym wejściem i dalej już azymut na Pszczynę. Jak zawsze coś pomieszałem i jedziemy całkiem sympatycznym singielkiem wzdłuż rzeki Gostynka. Gdzieś w lesie stukanie dobiegające z pedała ostatecznie doprowadza mnie do szału i przeprowadzamy kontrolny serwis. Pedał OK. Okazuje się że pękła mi podeszwa buta w okolicy przykręcenia bloku. Wszystko się trzyma w kupie i nie rozpada ale może czas pomyśleć o nowym obuwiu. Szlakiem właściwym przejeżdżając przez Kobiór i Piasek lądujemy pod pałacem. Kierujemy się do sprawdzonej już przeze mnie pizzeri i tam posilamy się. Potem Goczałkowice. W sumie to zaczynam tracić moc ale i tak decydujemy że objeżdżamy zbiornik. Powrót mniej więcej od Strumienia do Mikołowa drogą 81. Po drodze postój pod Netto. Ja wciągam resztki z plecaka a chłopaki idą na zakupy. W Mikołowie zjeżdżamy na szlaki i lądujemy na Zarzeczu. Limit koło jakiegoś osiedla getta serwisuje przednie koło. Przez Piotrowice, kawałek Ochojca docieramy do ul. T. Kościuszki i nią już aż do ul. M. Skłodowskiej-Curie. Zjazd do pl. Wolności i w lewo do Maka na dworzec. Chłopaki się posilają. Przed wejściem na dworzec stajemy się "drogowskazem" w rozmowie jakieś kobiety przez telefon. Tylko że drogowskazy z natury nie powinny się przemieszczać a my ruszamy więc możliwe że ww. ludzie się nie odnaleźli. Ostatnie pożegnanie i każdy już w swoją stronę. Chłopaki przez Wełnowiec na Czeladź do siebie a ja Gliwicką do domu. Ostatni mały postój w sklepie. Kupuję browarka i doładowanie do telefonu i tym samym znajduję się w złym miejscu o złym czasie. Do sklepu zawitała banda pijanych idiotów kibicującej innej drużynie niż "moi" lokalsi. Chwila walki ale przy zdecydowanej przewadze nie pozostaje nic innego jak spokojnie wyłapywać ciosy na gardę. Biją słabo... Nawet krew mi nie leciała... A no 200m od domu prawie zrywam łańcuch ale to już ten kawałek spacerkiem do garażu i dziś serwis.

Link do galerii zdjęć Adama
KLIK!

17. D3S

Czwartek, 27 lutego 2014 · dodano: 27.02.2014 | Komentarze 0

Mała pętla. Nowe opony. Ciężko się jedzie. Chociaż tu zastanawiam się czy noga nie podawała jak trzeba czy to magia autosugestii że większa masa rotującą, większe opory toczenia itp. Tak czy inaczej w miarę wolno ale na błotku opony idą nawet dobrze jak na 1.95. I całkiem fajnie słychać jak szumią na asfalcie co akurat lubię. Szum opon to jedyny pożądany dźwięk w rowerze. Wszystkie stuki, piski, trzaski należy eliminować bez litości.

16. Decathlony

Wtorek, 25 lutego 2014 · dodano: 25.02.2014 | Komentarze 2

Na maila dostaję ofertę limitowaną z Decathlonu. I wizualnie na zdjęciu widzę całkiem fajne buty i to w dodatku za 20zł. Grzechem byłoby nie kupić. Tak więc sępię pieniążki od mamusi, wsiadam na rower i jadę do tego koło Auchan. Na miejscu okazuję się że Decathlon i Decathlon Easy to dwie różne sprawy i ich oferty nie łączą się. Więc Decathlonu normalnego pomykam osiedlem 1000lecia na AKS do Decathlonu Easy. Na miejscu ochroniarz gbur nie pozwala wjechać do środka rowerem ale pod naporem argumentów poddaje się i rower zostaje w środku. Butów nie kupiłem. Okazało się że na żywo są o wiele gorsze niż na zdjęciu. Ale za to kupiłem dwie opony :) Jak to mówią coś za coś. Hutchinson Rock 26x1.95. Ciężkie ale za to pancerne. Mam aktualnie taką na tylnym kole. Jest łysa ale wciąż dzielnie stawia czoła przeciwnością losu tj. szkiełkom i innemu syfowi zalegającemu na ścieżkach rowerowych. A łysa by nie była gdybym ją bardziej szanował. I tak wytrzymała sporo. Dystansowo niewiele bo ok. 2k km ale za to tortury w postaci kilkumetrowych blokad koła od groma. Ten komplet mam zamiar szanować więc pojeździ o wiele dłużej. Mieszanka organoleptycznie twarda więc i na asfalcie nie będzie jej tak szybko ubywać.

Pozdrawiam

15. Asfaltowo Rybaczówka

Poniedziałek, 24 lutego 2014 · dodano: 24.02.2014 | Komentarze 0

Ścieżką rowerową koło SCC, potem koło Instytutu Fizyki i Wydziału matematyki na 3 stawy. Rolkostradą na czarny szlak do rybaczówki. Powrót przez Giszowiec, Nikiszowiec, Szopienice, Zawodzie i centrum prosto do domu.