avatar Ten blog rowerowy prowadzi avacs z miasteczka Katowice. Mam przejechane 8052.86 kilometrów w tym 1407.87 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.56 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy avacs.bikestats.pl

Styczeń, 2014

• Sprzęt Rączy pomykacz

9. Bytomsko-katowicka-dolina 3 stawów

Piątek, 31 stycznia 2014 · dodano: 31.01.2014 | Komentarze 0

Po rannym wysłaniu kilku sms z pytaniem o wyjazd do Bytomia na Masę Krytyczną kilka osób odpowiedziało. Adam nawet zadzwonił. Skończyło się tak że Kocur który miał być pod Spodkiem się nie wyrobił i musiałem osobiście pojechać i go pogonić. Do Bytomia nie pojechaliśmy. W takim razie jedziemy na katowicką. Ale ta nie istnieje. O 18:00 pod spodkiem byłem tylko ja z Pawłem. Zerknięcie okiem pod Teatr Wyspiańskiego. Tam też pusto. Zrobiliśmy mały wywiad co z Masą ale nikt nic nie wie i lipa ogólna. Z racji tego pojechaliśmy na 3stawy. Tak samo jak środę ogólnie ślizgawka z tym urozmaiceniem że dodatkowo na lodzie na stawie kąpielowym. Zabawa i jedziemy dalej. Na lotnisku przerwa. Ja przyjmuję termos kawy i powrót. I znów wjeżdżamy na lód w celu urozmaicenia wymyślamy różne zabawy. Najmniejsze kółko, najbliższe zatrzymanie i na koniec bike-ice-polo patykiem. Aż w końcu nasze zabawy spowodowały interwencje policji po wcześniejszym "pokazie sił" tj. błyskanie lampami i wycie syreny tajniackiego wozidełka. Po pouczającej rozmowie z panem policjantem dowiadujemy się że mamy zachować rozsądek. Zapobiegawczo nie wyjeżdżamy na środek stawu i trzymamy się w strefie gdzie woda sięgać może max. po pas. (Interwencja była przed polo ale tak mi się napisało)Po wszystkim zostaje zaproszony na grzane wino. W sumie wcześniej ale później pojechałem. Tam już znów śmichy-chichy i ok. 23 powrót do domu. Najprostszą trasą wzdłuż al. Roździeńskiego i ul. Chorzowskiej. Pod garażem obmiecenie roweru z nagromadzonego śniegu i kąpiel, wpis i spać.

Temp. wg. termometru na Dębie

• Temperatura -6.0°C

8. Dolina 3 Stawów

Środa, 29 stycznia 2014 · dodano: 29.01.2014 | Komentarze 2

Do kolegi na pl. Wolności wpłacić zaliczkę na wyjazd do Zakopanego (7-10.02) niestety bez roweru. Typowe odmóżdżanie. Ale liczę na to że chociaż Gubałówkę i Morskie Oko uda się zaliczyć. Potem jak najbardziej nieodśnieżanymi drogami rowerowymi na D3S. Na miejscu śnieg. Kupa śniegu. Rolkostrada w stronę parkingu zrobiona zachowawczo. Potem zjazd w lasek na nieruszany śnieg. Jechało się super. W pewnym momencie mini zawał gdy pod wszystkimi (choćby ich niewiadomo ile było) kołami z głośnym trzaskiem pęka lód. Opony mimo że prawie slicki w wyniku zużycia trzymają na śniegu zaskakująco dobrze. Tylko 2 niekontrolowane ale wyratowane uślizgi przedniego koła. Od parkingu koło Muchowca aż do stawu kąpielowego jazda wyglądała w sposób następujący. Rozpędzenie się. Blokada tylnego koła i łiiiiiiii ślizgawka. Cała droga poznaczona wyrytymi w śniegu "eskami". Powrót przez rondo i ścieżką rowerową koło SCC. Na podjeździe na ścieżce rowerowej pod Tesco jakaś parka się migdali. Zarzucenie tylnym kołem koło nich skutecznie studzi ich zapędy. Potem zjazd z górki. Prędkość maks. 32kmph. Wyżej robi się zimno. Ludzie patrzą na nas rowerzystów jak na wariatów. Dla obserwatora z zewnątrz wyglądało to tak że jechałem w samej bluzie a naprawdę miałem 3 warstwy. Krótki rękaw, długi rękaw i softshell z Lidla. Na nogach narciarskie spodnie i zimowe buty. Więc pedały w wersji platformers. I po rozgrzaniu się komfort termiczny oceniam na bardzo dobry. Na łbie oczywiście kask i kominiarka. Więc nie zmarzłem ani się nie przegrzałem. Pod garażem obmiecenie roweru z nagromadzonego śniegu.

Temp. wg. termometru na Dębie.

PS. Przypominam o konkursie w poprzednim wpisie

7. Geniusz czyli przygotowywanie do sezonu właściwego

Wtorek, 28 stycznia 2014 · dodano: 28.01.2014 | Komentarze 4

Dziś po odebraniu kompletu klocków hamulcowych z Rowerowej Norki. Tzn. wczoraj odebrałem jeden komplet i dziś doszedł drugi pocztą w wyniku małej pomyłki. Klocki i nowy support zostały zamontowane. Wyczyściłem też gruntownie sztycę i wyregulowałem przerzutki. Z przednią mam mały kłopot bo przy zrzucaniu na najmniejszą zębatkę z przodu "wózek" (wiem że tak się nazywa ta część przerzutki tylnej z kółeczkami a w przedniej jak nazywa się ta część przez którą przechodzi łańcuch?) Możemy to potraktować w formie małego konkursu tj. osoba która poda prawdziwą nazwę i najzabawniejszą mają odemnie po napoju izobronicznym. Do odebrania przy najbliższym spotkaniu. A wracając do serwisu. Przerzutka przednia nie odbija do końca a na śrubkach regulacyjnych jest luz. Można ją ręcznie przesunąć o ok. 1mm i wtedy łańcuch przechodzi na najmniejszą zębatkę. Co zrobić żeby ją rozruszać poza manualnym ruszaniem ręką co też robiłem. Kapnąłem tam trochę oleju na sprężynę ale to nic nie dało, i chyba zrobiłem głupotę bo teraz syf będzie się miał do czego przyklejać. Odkręcenie i rozebranie na części pierwsze nie wchodzi w rachubę ponieważ jest prawie cała ponitowana. Nie ma możliwości rozkręcania. A po wszystkim małe jazdy testowe. Hamulce przed dotarciem prawdziwym żyleta, aż boję się myśleć co będzie po dotarciu. Chyba jednym palcem rower będzie szło postawić na przednie koło. Suport chodzi jak masełko. Przerzutki poza przodem na najmniejszą działają perfekcyjnie. Kilometrażu nie dodaję bo bez licznika a i wątpię żeby było tego więcej jak 1km.

Padnijcie na kolana przed moim geniuszem buhahahaha! :D

Edit: Do zrobienia został mi tylko amortyzator. Ale to w lutym.

6. Mroźne zakupy. Mamowy rower

Czwartek, 23 stycznia 2014 · dodano: 23.01.2014 | Komentarze 2

Wpis bezkilometrowo-czasowy ale na oko tak z 15km w czasie nie wiem też jakim ale ok. 1h. Wolno, ale nie swój rower i slicki :D tył ładnie tańczył na lodzie. Ale mniejsza. Po zrobieniu hamulców przyszła pora na support. Kupiłem sobie klucz do misek i jeździłem za łożyskami. W sklepie z łożyskami na Bogucicach nie ma. Sprowadzenie takich lecz nie takich (są węższe o 1mm) kosztowałoby tyle co nowy support. Dziś i jutro podejmę ostatnie próby reanimacji łożysk ale powoli zaczynam się szykować na nowy suport. Poza tym zimno. Ale jechało się przyjemnie. Na początku zimno w dłonie bo nie wziąłem rękawiczek ale potem już się przyzwyczaiłem i poleciało. Softshell z Lidla przy obecnej -5 stopni (wg. ICM) zdał egzamin i było mi ciepło. Poza tym wczoraj zamówiłem u Kosmy klocki hamulcowe. Tak z rowerowych spraw to tyle.

Buziaczki, całuski, papatki. Do następnego wpisu.

5. DPalleycatD

Piątek, 17 stycznia 2014 · dodano: 17.01.2014 | Komentarze 4

Edit z wczoraj. Nie mogę dodawać wpisów tekstowych przez komórkę więc dodałem tylko dystans i czas. Przed zmianą okna edycji tekstu działało na komórce też. Mniejsza o to.

Rano do pracy. Całkiem przyjemnie. Melduje się przed 6 i jeszcze mam czas na herbatkę na stołówce. Odrobić swoje i po wyjściu z zakładu okazuje się że jest mżawka. Kontrolny telefon do znajomej z którą umówiłem się przed alleycatem czy w obecnych warunkach mam jechać czy sobie darujemy. Zapada decyzja jadę do DG. Podejrzewam że gdyby nie to na alleycacie (???) też by mnie nie było. O 17:20 melduję się pod Hendrixem na miejscu czeka już Adam chwilę później przyjeżdża Monika i Tomek. Z Adamem jeszcze na chwilę do CH Pogoria. Po powrocie na miejscu jest już Kocur i Monia. Dojeżdża jeszcze Krzychu z kolegą. I Teo też się pojawia. Po rozdaniu map i manifestów ruszamy. Wcześniej jeszcze różne pogaduchy. Jadę z Kocurem i Monią i na pierwszym PK awaria. Hamulec pada i całkowicie blokuje koło. Po telekonferencji na molo przyjeżdżają Adam, Krzysiek i jego kolega Łukasz. W blasku reflektorów i oku kamery Krzychu przeprowadza serwis narzędziami Adama. Mój rower a do naprawy dopchać się nie mogłem. Wiszę wam po piwie! Ostatecznie upuszczamy trochę płynu hamulcowego i da się jechać. Zostaje mi tylko tylny hamulec co przy mokrych drogach i mojej miłości do zapieprzania jak głupi (mama mówi że jeżdżę jak dawca :) ) nie jest zbyt bezpieczne. Na molo się rozdzielamy i Adam wraca do siebie, Krzysiek z kolegą też. Ja jadę na centrum Dąbrowy do pizzeri w której była meta rajdu. Herbatka, kolejna porcja pogaduch. I czas leci. Powoli zjeżdżają wszyscy uczestnicy. Po kolejnej porcji żartów śmiechów i zabaw zbieramy się z Kotem i Monią do domu. Paweł prowadzi jakimiś dziwnymi drogami. Mijamy Plejadę w Sosnowcu i w sumie tyle z drogi kojarzę. Potem już koło Ikei, przez Bogucice ul. Markiefki i koło os. Gwiazdy na 1000lecie odprowadzić Monikę i z tamtąd do domu.

Po dzisiejszym przeglądzie roweru wnioski są takie. Nowy support, zginęły mi 2 śruby do młynka w korbie i rozgrzebany hamulec który uległ awarii.
Ma ktoś jakiś pomysł jak wyjąć tłoczki z zacisku. Mam już go w dwóch połówkach ale tłoczków nie umiem wyciągnąć aby je przeserwisować.

4. DPMDSpD

Czwartek, 16 stycznia 2014 · dodano: 16.01.2014 | Komentarze 3

Już tłumaczę co znaczą te magiczne literki w tytule.
D-dom (to wiadomo)
P-praca (też łatwe)
M-uwaga uwaga myjnia :D
Sp-szkoła przedstawienie. Kiedyś byłem krasnalem w Królewnie Śnieżce a dziś pojechałem zobaczyć jak radzą sobie młodsi uczniowie w "Opowieści wigilijnej"

Do pracy przez Wełnowiec i Siemianowice wprost na Bańgów do przemysłu. Potem jadę umyć rower więc z pracy prosto cały czas z założeniem wyjechania w okolicach AKS w Chorzowie. Nie pykło i po nadłożyłem wielkie kółko aby ostatecznie wyjechać przy wieży TV na Bytkowie. Z tamtąd przez park na wyżej wspomniany AKS. Mycie rowerku z grubszego błota. Oczyszczenie przede wszystkim okolic przerzutek. Od jakiegoś czasu się za to zabieram a teraz mam motywacje i ułatwiony dostęp. Po myciu do domu, szybki obiadek i na 1000lecie do szkoły zobaczyć przedstawienie. Potem powrót do domu a przed tym wizyta w sklepie. W garażu smarowanie łańcucha. W tym sezonie pękła już setka. Trochę późno ale może ten rok będzie lepszy niż poprzedni.

A jutro Alleycat w DG.

3. Pogoria 3

Niedziela, 5 stycznia 2014 · dodano: 05.01.2014 | Komentarze 3

Dzień z rowerowo udanych. Na pogorię 3. Przez al. Korfantego na Wełnowiec ---> Siemce ----> Czeladź -----> Będzin. Wałami Przemszy na Zieloną a z tamtąd na plażę. Kółko dookoła kałuży, gorąca herbata na molo i powrót przez DG, Będzin, Sosnowiec i przez centrum Katowic do domu. Znajomych twarzy nie zaobserwowano choć rowerzystów kręci się sporo.

2. Muchowiec i zawody w CX

Sobota, 4 stycznia 2014 · dodano: 04.01.2014 | Komentarze 3

Dziś mały wyjazd na Dolinę 3 Stawów gdzie odbywały się Ogólnopolskie Zawody w kolarstwie przełajowym. Jestem na miejscu przed godziną 13 i spędzam tam ok. godzinkę. Potem jadę się jeszcze chwilę poszwędać ostatecznie cumując u dziadków na oś. Gwiazdy. Potem prościutko do domu. Ogólne założenie z dzisiejszej jazdy wychodzi takie że muszę jeździć bardziej kadencyjnie.

1. Start nowego sezonu

Czwartek, 2 stycznia 2014 · dodano: 02.01.2014 | Komentarze 1

Cześć.
Pierwszy dzień na rowerze w nowym roku i sezonie. Dziś skromnie. Pozałatwiać parę spraw, podpisać kolejną miesięczną umowę o pracę (zakały pracodawców) i ostatecznie i definitywnie zamknąć etap szkoły średniej obierając suplement do Dyplomu Kwalifikacji Zawodowych. Z postanowień noworoczych to zdobyć rower na pełnym zawieszeniu a przynajmniej ramę aby przełożyć szpej, zrzucić parę kg z siebie (ohahhahaha), Woodstock i regularnie pisać na Bikestatsie bo w tym roku trochę to olałem. No i nie zapominajmy żeby jeździć, jeździć i jeszcze raz JEŹDZIĆ. Czego sobie i wam życzę.